GSMLoket Logo
  •   Contact
  •   Verkoopmandje
  • Home
  • Wie zijn wij?
  • Hoe werkt het?
    • Verkoop van je telefoon
    • Verzendopties
    • Veelgestelde vragen
    • Voorwaarden
    • Privacyverklaring en cookies
  • Milieu
    • Wat doen we?
    • Nederland en Begië
    • Hergebruik of recycling
    • Wat zit er in een smartphone?
    • WEEE-richtlijnen
  • Zakelijk
GSMLoket Logo

GSMLoket Logo

Close
  • Home
  • Wie zijn wij?
  • Hoe werkt het?
    • Menu
    • Verkoop van je telefoon
    • Verzendopties
    • Veelgestelde vragen
    • Voorwaarden
    • Privacyverklaring en cookies
  • Milieu
    • Menu
    • Wat doen we?
    • Nederland en Begië
    • Hergebruik of recycling
    • Wat zit er in een smartphone?
    • WEEE-richtlijnen
  • Zakelijk
  •   Contact
  •   Verkoopmandje

Antwoorden op veelgestelde vragen aan GSMLoket


Hieronder vind je de meestgestelde vragen en de antwoorden daarop. Heb je een andere vraag ? Stuur dan een e-mail naar info@gsmloket.com en je krijgt binnen 24 uur een reactie.

 



Aanmelding en Verwerking

Mijn persoonsgegevens op de opdrachtbevestiging zijn niet juist?

Als je persoonsgegevens niet juist zijn, meldt het product dan opnieuw aan. Je krijgt dan automatisch een nieuw bonnummer. Stuur nog even een mail naar info@gsmloket.com met het oude/foutieve bonnummer zodat we die aanmelding kunnen annuleren.

Hoe verloopt de uitbetaling?

Na ontvangst en controle van je zending, wordt het bedrag binnen 24 uur overgemaakt. Afhankelijk van de verwerkingssnelheid van de bank, is het de dag erna bijgeschreven op je rekening.

Wat wordt verstaan onder een werkend product?
Tijdens het aanmeldproces wordt gevraagd een aantal controles uit te voeren op de technische en cosmetische staat van je product om zo de waarde te bepalen.
De technische staat heeft te maken met de technische werking van het product, schade zoals scherm gebroken en beveiligingen. De cosmetische staat heeft alleen te maken met de hoeveelheid krasjes.
Géén waarde
Toestellen met ernstige schade gelden als total loss, en hier kan geen waarde voor worden uitgekeerd. Hieronder vallen onder andere maar niet uitsluitend:
  • Producten met vochtschade/waterschade.
  • Producten met ernstige schade aan het scherm of behuizing (gaten, scheuren, breuken, barsten, etc.)
  • Producten met ontbrekende en/of loszittende onderdelen.
  • Producten waar aan gewerkt is door derden, niet-gecertificeerde personen (bijv. te zien aan ontbrekende schroefjes, niet-originele onderdelen etc.).
  • Producten waar 1 of meer beveiligingen actief zijn.
Neem bij twijfel vooraf contact op met de klantenservice om teleurstelling te voorkomen: info@gsmloket.com of 0031 (0)46 458 6118
Wat als je een afwijkend voorstel ontvangt?

Als de uitkomst van onze test afwijkend is van jou aanmelding, ontvang je een bericht met een nieuw prijsvoorstel. Als je binnen de gestelde termijn het voorstel accepteert, wordt het bedrag binnen 24 uur overgemaakt. Ontvangen we binnen de gestelde termijn geen reactie, dan ga je automatisch akkoord met de voorgestelde waarde en wordt het bedrag naar jouw rekening overgemaakt. Als je het voorstel niet wilt accepteren en het product geretourneerd wilt hebben dan kan dat uiteraard ook door te kiezen voor optie 2.

Toestel

Waar vind ik de modelaanduiding van mijn toestel?

Bij de smartphones vind je de modelaanduiding meestel terug onder de "Instellingen" van je toestel. Bij zeer oude toestellen waar de achterkant van kan worden verwijderd, vind je de modelnaam terug onder de batterij.

Ik kan mijn toestel niet terugvinden via de zoekfunctie?

Als je toestel niet voorkomt in de lijst, mag je het toch aan ons toesturen. Wij zorgen dan voor een verantwoorde recycling. Het kan ook voorkomen dat wij het toestel nog niet in de lijst hebben opgenomen. Stuur dan een mail naar info@gsmloket.com en je krijgt binnen één werkdag bericht.

Wat als ik mijn SIM-kaart of geheugenkaart niet heb verwijderd?

GSMLoket zal bij controle van de toestellen, de eventuele SIM- en geheugenkaarten verwijderen en vernietigen om mogelijk misbruik te voorkomen.

Wat gebeurt er met de data in het toestel?

In eerste instantie ben je zelf verantwoordelijk om te zorgen dat je de data, sim- en/of geheugenkaarten verwijderd uit het toestel voordat je de zending verstuurd. Je haalt immers je persoonlijke bezittingen ook uit een auto voordat je die verkoopt. Hoe je de data kunt verwijderen en het toestel kunt terugzetten naar fabrieksinstellingen staat beschreven in de handleiding van je toestel. Denk er wel aan om voor het terugzetten naar fabrieksinstellingen eerst uit te loggen uit je accounts zoals bijv. een Google account of fabrieksaccount zoals Samsung of een ander merk. In het geval je een Apple product hebt, dien je de "zoek mijn iPhone/iPad" uit te schakelen.

Wat gebeurt er met mijn toestel na verkoop aan GSMLoket?

Wij streven ernaar dat toestellen na controle en eventuele reparaties een tweede leven krijgen. In de situatie dat dit niet mogelijk is, worden toestellen op een professionele wijze gerecycled. Daarvoor werkt GSMLoktet samen met gespecialiseerd recycling bedrijven die erkend zijn door de overheid. Meer informatie vind je terug onder de menuoptie milieu.

Verzending

Waar kan ik mijn toestel(len) naartoe sturen?

Je ontvangt automatisch een bevestigingsmail met een DPD verzendlabel. Daarop staat alles vermeld en het enige dat je hoeft te doen is de zending bij het dichtstbijzijnde DPD inleverpunt te brengen.

Verzekering en wie betaalt de verzendkosten?

GSMLoket betaalt de verzendkosten wanneer je gebruik maakt van het DPD verzendlabel. Je zending is automatisch verzekerd tot een waarde van € 500,-. Stuur je één of meerdere producten in met een totaalwaarde van meer dan € 500,- kun je er ook voor kiezen ze op eigen kosten via een vervoerder van jou keuze naar ons te versturen.

Waar moet ik op letten bij het versturen?

De beste manier om je product te verpakken is in een doosje. Zorg voor voldoende opvulling dat het product niet los ligt. Vergeet niet om ook je bevestiging van de aanmelding mee te sturen.

Hoe lang duurt het voordat mijn toestel wordt ontvangen?

Het duurt gemiddeld 2 tot 3 werkdagen voor wij je zending van DPD ontvangen. Op de dag van ontvangst, wordt uw product getest, verwerkt en ontvang je daarvan bericht. Binnen 24 uur wordt dan ook het geld overgemaakt.

Kan ik mijn toestel(len) insturen na de prijsgarantie termijn van 14 dagen?

De waarde is gegarandeerd voor een periode van 14 dagen na aanmelding. Voor producten die wij na deze termijn ontvangen, wordt de dan geldende waarde uitgekeerd. Dit betekent dus niet dat de producten na deze 14 dagen niet meer opgestuurd mogen worden.

Wat moet ik doen als ik geen printer heb om de opdrachtbevestiging uit te printen?
Als je de opdrachtbevestiging niet kunt printen, is het van belang dat je wel informatie bij de zending voegt, zodat wij het toestel bij ontvangst kunnen herkennen. Je kunt de gegevens op een blad papier schrijven en bijvoegen met tenminste de volgende drie gegevens:
  • Bonnummer
  • Naam
  • Adresgegevens
Aan de hand van deze gegevens kunnen wij je order terugvinden.
Maar denk eraan, dat je dan ook niet in staat bent om het verzendlabel te printen. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor het insturen via een vervoerder van je keuze.
Noteer voor jezelf ook het imei- en/of serienummer van het product. Dat is mogelijk nodig mocht je zending per ongeluk zoekraken bij de vervoerder.
Moet ik de lader en accessoires meesturen?

Nee, dat is niet nodig. Je verstuurt alleen het toestel met batterij, samen met de geprinte opdrachtbevestiging. Meegestuurde accessoires en eventuele verpakkingen worden direct gerecycled en kunnen naderhand ook niet worden terug gestuurd.

Hoe kan ik mijn zending volgen?

De track- en tracecode staat vermeld op het verzendlabel die je per mail hebt ontvangen.
Via de website van DPD kun je de zending volgen.

GSMLoket Logo

Wie zijn wij

GSMLoket is een concept van Ecowave B.V.; één van de pioniers in de markt. We zijn een milieubewuste onderneming met innovatieve oplossingen en services voor operators, IT-bedrijven, retail en de consument.

  • Lees verder

Hoe werkt het?

  • Verkoop van je telefoon
  • Verzendopties
  • Voorwaarden
  • Privacyverklaring en cookies

Milieu

  • Wat doen we?
  • Nederland en Begië
  • Hergebruik of recycling
  • Wat zit er in een smartphone?
  • WEEE-richtlijnen

Zakelijk

Bedrijven, organisaties en goede doelen kunnen naar wens een grote hoeveelheid mobiele telefoons ter verkoop aanbieden.

  • Lees verder

© 2025 GSMLoket. All Rights Reserved. Website by We Focus